Hoe u het klantenbestand van uw massagepraktijk kunt laten groeien
In de massagebranche is het enorm belangrijk om bestaande klanten te behouden en nieuwe klanten naar uw massagepraktijk te trekken.
Door het klantenbestand van uw massagepraktijk te laten groeien, blijft uw bedrijf winstgevend. Het hebben van een groot klantenbestand zal ook de reputatie van uw bedrijf versterken en de kans op doorverwijzingen van klanten vergroten.
Als u een eigenaar van een massagepraktijk bent, moet u altijd proberen uw klantenlijst voor uw praktijk uit te breiden.
Of je klantenlijst nu langzamer groeit dan verwacht, of je hebt al een behoorlijk klantenbestand, maar je diensten verder wilt uitbreiden, hier zijn enkele handige tips om meer massageklanten te krijgen en je bedrijf te laten groeien.
Hoe ziet uw bedrijf eruit?
Heeft u een website voor uw bedrijf? Is het uitnodigend, schoon en gemakkelijk te navigeren? Zo niet, dan zou dit een van uw eerste stappen moeten zijn om uw klantenbestand voor massages uit te breiden!
Een schoon website-ontwerp speelt een cruciale rol bij het aantrekken en winnen van nieuwe klanten. Potentiële klanten moeten u snel kunnen vinden, gemakkelijk door uw website kunnen navigeren en een boeking kunnen maken.
Uw aanwezigheid op het web is een van de belangrijkste aspecten van marketing binnen de massage-industrie . Zonder een online-aanwezigheid en een aansprekende website kunt u een aanzienlijk deel van uw potentiële klanten niet bereiken.
Zorg ervoor dat uw website gebruiksvriendelijk is en een duidelijke “call to action” heeft waar klanten direct een afspraak kunnen maken.
Pas uw massagebehandelingen aan!
Het kan gemakkelijk zijn om uw eigen gespecialiseerde behandelingen aan klanten te promoten, maar als u uw klantenbestand voor massages wilt vergroten, moet u zich richten op massagebehandelingen op maat!
Bij uw eerste ontmoeting met een klant, moet u zich concentreren op hun zorgen en behoeften. Vraag hen naar eventuele problemen die ze hebben, wat ze hopen te verbeteren of te profiteren van hun massagesessie, en waarom ze in de eerste plaats voor een massagebehandeling kiezen? Van daaruit kunt u uw behandeling aanpassen aan hun specifieke aandoening of probleem.
Massage cliënten komen in de eerste plaats naar jou om een oplossing voor hun probleem te vinden. Of het nu gaat om pijnverlichting, ontspanning of een betere gezondheid en welzijn, als u uw behandelingen op individuele cliënten afstemt, zorgt u ervoor dat ze vertrekken met waarvoor ze gekomen zijn. Tevreden klanten zijn tevreden klanten en zullen eerder terugkomen en hun vrienden en familie ook naar u doorverwijzen!
Klantenservice en het opbouwen van relaties gaat altijd een lange weg
U heeft het waarschijnlijk zelf meegemaakt. Een ontmoeting met personeel dat het niet kan schelen of die u niet welkom laten voelen wanneer u hun winkel of bedrijf binnengaat.
Binnen de massage-industrie is het gemakkelijk om op de automatische piloot te beginnen en niet genoeg moeite te doen om klanten zich welkom te laten voelen. Maar als u uw klantenbestand wilt blijven uitbreiden, moet u de moeite nemen. U moet elke keer een uitzonderlijke klantenservice bieden. Of het nu een nieuwe klant is of een vaste klant, voor iedereen moet dezelfde uitstekende service gelden.
Leer elke klant op een oprecht niveau kennen. Reageer op uw klanten - bel snel terug, luister naar hun zorgen en kom op tijd. Deze dingen maken een enorm verschil in het krijgen en behouden van massage cliënten , en ervoor zorgen dat ze meer willen.
Netwerk met andere zorgverleners!
Veel artsen, chiropractoren en andere gezondheidswerkers verwijzen hun klanten naar massagetherapie als onderdeel van een holistisch behandelplan. Om die reden is het een goed idee om te netwerken met deze gezondheidswerkers en iedereen binnen de gezondheids- en welzijnsgemeenschap.
Je kunt als massagetherapeut op verschillende manieren netwerken. Enkele beproefde methoden zijn onder meer:
- Contact opnemen met/in contact komen met gezondheidswerkers op sociale media
- Email reclame
- Het bijwonen van gezondheids- en welzijnsevenementen
- Uw visitekaartje of brochures achterlaten bij plaatselijke gezondheidsklinieken en schoonheidssalons
- Reageren op blogposts en online-artikelen
- Lid worden van een actieve groep voor massagetherapeuten op LinkedIn
- Bouw een verwijzingsnetwerk op met paramedische zorgverleners
Als massagetherapeut kan netwerken met mensen in uw gerelateerde branche een geheel nieuw klantenbestand openen. Terwijl u een verstandhouding opbouwt met lokale bedrijven in uw regio, kunt u vervolgens een succesvol verwijzingsprogramma opzetten voor een klantenbestand dat blijft groeien.
Wees niet bang om verwijzingen te vragen
Hoewel het zenuwslopend kan zijn, is het vragen van bestaande klanten om hun vrienden door te verwijzen een belangrijke stap om uw massagepraktijk te laten groeien.
Wanneer u om verwijzingen vraagt, maakt u zich misschien zorgen dat u opdringerig of verkopend overkomt. Maar in deze tijd is mond-tot-mondreclame nog steeds een van de belangrijkste aspecten voor de marketing van een bedrijf.
Als je om verwijzingen vraagt, breng het onderwerp dan terloops ter sprake. Vraag of ze misschien iemand kennen die geïnteresseerd zou zijn in een behandeling. U kunt zelfs een promotie voeren of loyaliteitsbeloningen aanbieden, waarbij degenen die een vriend doorverwijzen een gratis behandeling of geschenk krijgen.
Na verloop van tijd wordt het vragen om verwijzingen natuurlijker en minder ontmoedigend. Het zal ook een van uw vaste methoden zijn om nieuwe klanten voor uw massagepraktijk aan te trekken.
Help uw massagebedrijf te laten groeien
Om uw massagepraktijk te laten groeien, moet u uw klantenbestand laten groeien. Hoewel het belangrijk is om uw huidige klantenbestand te consolideren, is groei belangrijk voor elk bedrijf. Door consequent nieuwe klanten aan te trekken, zorgt u ervoor dat uw bedrijf winstgevend en concurrerend blijft.