Massage & Lichaamsbeeld

MASSAGE & LICHAAMSBEELD:
3 MANIEREN OM POSITIEVE RUIMTE TE CREËREN

stevige mooie vrouw

Massage kan een positief effect hebben op het lichaamsbeeld van een persoon. De sociale beweging van lichaamspositiviteit heeft de mainstream bereikt en doorboort de wereld van onbereikbare schoonheidsnormen en de effecten die ze hebben op het publiek. Een lichaamspositieve benadering ondersteunt de strijd tegen veel maatschappelijke vooroordelen, leeftijdsdiscriminatie, seksisme en discriminatie vanwege handicap, om er maar een paar te noemen, maar het wordt misschien nog het meest aangeprezen als een tegengif voor het probleem van oordelen op basis van gewicht en grootte.

Massage en lichaamsbeeld

Zelfbeeld

Als massagetherapeuten kunnen we helpen de sociale constructies uit te dagen die dicteren hoe onze klanten over hun lichaam denken door hen een plek te bieden waar ze zich veilig en zelfverzekerd kunnen voelen, ongeacht hun grootte, vorm, huidskleur of vermogen. We bieden een service die intiem kan aanvoelen en gemakkelijk gevoelens van kwetsbaarheid kan oproepen, dus als beroep is het waardevol om op te staan en te zeggen dat we begrijpen dat mensen complexe ervaringen hebben en dat we hier zijn om hen te ondersteunen.

In een context waarin studies aantonen dat er een significante gewicht vooroordeel is onder welzijnsprofessionals, beginnen therapeuten over de hele wereld de waarde in te zien van een minder gestigmatiseerde aanpak. Om u te helpen uw omgeving lichaamspositief te maken, volgen hier vijf tips om een veilige ruimte te creëren en uzelf op de markt te brengen als verwelkomend en bewust van deze problemen:

1. Koester uw nieuwkomers

curvy vrouw

Veel mensen met een gemarginaliseerd lichaam hebben zich nog nooit op hun gemak gevoeld bij een massage. Het blootstellen van je lichaam, zelfs aan een professional, kan namelijk gevoelens oproepen die moeilijk onder ogen te zien zijn. Hoewel elke goede therapeut een respectvolle benadering zal hebben en de waardigheid van zijn cliënt zal hooghouden, gaan de beoefenaars van de gouden standaard een stap verder en voelen aan of dit een nieuwe ervaring is, waarom dit zou kunnen zijn, en/of er bepaalde gebieden van kwetsbaarheid zijn vanwege naar ervaringen uit het verleden.

Vraag of er ergens is waar uw cliënt zich niet op zijn gemak voelt om aangeraakt te worden - zonder dat ze hun best hoeven te doen om dit ter sprake te brengen - en leg uit dat de behandelingen een proces kunnen zijn. Ze zijn misschien nog niet klaar voor een volledige lichaamsbehandeling vanaf sessie één, dus zorg ervoor dat ze weten dat dat helemaal goed is en dat dit kan worden opgewerkt, wanneer van toepassing voor hen.

2. Maak gebruik van marketing

Wat is de eerste stap naar een nerveuze massage-newbie die de sprong waagt en boekt? U online bekijken of uw andere marketingmateriaal bestuderen. Als je denkt dat je tegemoet kunt komen aan degenen die een lichaamspositieve instelling nodig hebben, moet je dit duidelijk maken om deze cliënten binnen te krijgen.

Geef op uw aanbod aan welke massages passend en toegankelijk zijn en waarom. Biedt u een behandeling aan die perfect is voor grotere lichamen, een die geweldig is voor mensen die hun kleren aan willen houden, of een waarbij ze niet hoeven te gaan liggen? Zeg het.

Overweeg verder eventuele inconsistente aspecten van uw aanbod. Als je bijvoorbeeld de nadruk legt op behandelingen voor gewichtsverlies of cellulitis, overweeg dan of dit echt past bij de lichaamspositieve boodschap, als dat is wat je wilt benadrukken. Overweeg in plaats daarvan de nadruk te leggen op de niet-esthetische effecten van behandelingen; bijvoorbeeld hoe het opnemen van stretching in de behandeling mensen kan helpen waardering te krijgen voor wat hun lichaam kan doen, wat het huidige vermogen ook is.

Wees specifiek over elke behandeling die u heeft waardoor verschillende lichamen zich op hun gemak voelen onder uw hoede - adverteren voor voortdurende professionele ontwikkeling in trauma-geïnformeerde massage, massage op grotere lichamen en op handicap-geïnformeerde behandelingen zullen ervoor zorgen dat mensen weten dat u zich volledig inzet om aan hun behoeften te voldoen.

3. Pas uw materiaal aan

Massage en lichaamsbeeld kunnen afhangen van apparatuur. Ik ben een keer met een cliënt op doktersafspraak geweest en toen ze zijn bloeddruk kwamen opnemen, was de manchet niet groot genoeg. Dit was beschamend en ongemakkelijk voor hem en hij vond dat de dokterspraktijk hem vooraf op de hoogte had moeten stellen van deze beperkingen, omdat ze zijn gegevens hadden.


In massagepraktijk hebben we allerlei apparatuur om over na te denken. U kunt niet alleen controleren hoe toegankelijk de grootte van uw massagetafel is, maar denk ook eens aan de stoelen in uw wachtkamer, de deuropeningen en de looppaden. Niet alle therapeuten zullen de middelen hebben om voor alle lichamen te zorgen, maar als u op uw website duidelijk maakt voor wie u kunt zorgen, kunt u iemand later wat stress besparen.

Zorg voor een massagetafel die heel laag elektrisch kan zakken, voor het werken aan grotere lichamen, of om een behandeling in een zithouding te kunnen uitvoeren als iemand niet kan gaan liggen, maar heeft u ook protocollen voor het aanpassen van gezichtsopening, grotere borsten of een grote verscheidenheid aan handdoeken en badjassen in verschillende soorten en maten aanbieden? Heb je een verscheidenheid aan lotions, oliën om te gebruiken en heb je jezelf geleerd hoeveel je moet gebruiken op lichamen van verschillende grootte?

Onthoud dat degenen die de effecten van een gemarginaliseerd lichaamstype hebben gevoeld, gevoelig kunnen zijn voor blootstelling. Neem je gevoel van privacy verder door ze te vragen om te draaien of van positie te veranderen, als dit betekent dat je de kamer moet verlaten of het gordijn moet dichttrekken zodat ze dit zelf kunnen doen (in plaats van de gebruikelijke handdoek-ninja-beweging die je zo meesterlijk hebt geperfectioneerd), maak ruimte voor hen om dit te doen. En leg altijd uit wat je doet op een manier die geen aannames doet. Geef ze keuzes over elk belangrijk detail van de behandeling, niet alleen welke behandeling ze hebben.

4. Controleer u protocollen

Soms doen we zoveel moeite met de behandeling zelf dat we vergeten hoe belangrijk het is dat onze administratieve procedures aansluiten bij de aanpak die we willen uitbeelden. Neem even de tijd om naar uw intakeformulier te kijken - worden er open vragen gesteld of bestaat het risico dat het lichaamsvormen onnodig pathologiseert?

Natuurlijk moet je meer te weten komen over eventuele belangrijke medische problemen, maar het kan ook ongemakkelijk zijn voor mensen als er wordt aangenomen dat ze een medisch probleem hebben op basis van percepties over hun lichaam.

Wanneer mensen zenuwachtig zijn voor een behandeling, kan de druk in een vroeg stadium ervoor zorgen dat ze stoppen.

Waarom biedt u het eerste consult voor de massage niet aan zonder dat u hoeft door te gaan als ze zich die dag niet opgewassen voelen tegen de behandeling? Zo zijn ze goed voorbereid om aan de slag te gaan als ze dat toch besluiten, zonder dat ze stressvolle eisen aan zichzelf stellen.

Er moet ook naar andere pre-massageprotocollen worden gekeken en duidelijke uitleg is noodzakelijk om een positieve ruimte voor iedereen te garanderen.

Een goed voorbeeld hiervan is het wassen van de voeten dat veel therapeuten doen voordat ze met een volledige lichaamsmassage beginnen. Hoewel het voor u misschien duidelijk is waarom u dit doet, is het grootste deel van het publiek niet op de hoogte van deze standaardprocedures en kunnen dergelijke handelingen (als niet grondig uitgelegd) traumatische gevoelens van onreinheid oproepen, wat historisch gezien een perceptie van sommige lichaamstypes.

Welkom bij ons op de blogpagina, waar we gepassioneerd schrijven over Massagetafel Design, Relax Sensation en alles wat onze klanten boeit. Onze blogs zijn op maat gemaakt om u te informeren, inspireren en een dieper inzicht te geven in de wereld van ontspanning en design. Bij elke post streven we ernaar om een meeslepende kijk te bieden op de laatste trends, en we delen ook boeiende verhalen en ervaringen van onze gewaardeerde klanten. Jouw feedback is van onschatbare waarde voor ons - of het nu lof is voor wat we goed doen of constructieve kritiek die ons helpt groeien. Wij geloven in een interactieve dialoog met onze lezers en streven naar het leveren van inhoud die relevant is voor u. Dus voel je vrij om te reageren, jouw gedachten te delen en zelfs suggesties te doen voor toekomstige onderwerpen. Samen bouwen we aan een gemeenschap gewijd aan welzijn, comfort en design. Bedankt voor het lezen en we kijken uit naar uw betrokkenheid bij onze blogs!
Reactie plaatsen
<