Geven & Nemen als een Masseur

Geven & Nemen als een Masseur

Hoe bouw je een succesvol bedrijf als je een gever bent

Succesvolle praktijken omvatten geven en nemen. Als massagetherapeut ben jij een gever. Op veel manieren past massage perfect bij gulle mensen. Dankbare mensen bieden uitstekende klantenservice door net dat beetje extra te doen, wat loyale klanten creëert. Bovendien hebben ze vaak een sterk netwerk van professionele bondgenoten, aangezien hun vrijgevigheid zich ook uitstrekt naar collega.

Het kan echter slecht zijn voor uw bedrijf als u tijd, geld en mentale energie weggeeft. Wanneer er een persoonlijkheidstransplantatie plaatsvindt, kun je je gulle aard niet veranderen, maar je kunt leren hoe je het kunt beheren om een succesvolle massagepraktijk op te bouwen.

In eerste instantie moet je een eerlijke prijs vaststellen en je daaraan houden. Vervolgens moet je je tijd beschermen door belangrijke planningsregels aan te nemen. Ten slotte moet je jezelf beschermen tegen emotionele uitputtende cliënten door middel van omleidingstechnieken. Laten we beginnen.

Een Gever

Het is tijd dat je stopt met het weggeven van massages.

Heb je ooit een van de volgende dingen gedaan?

  • Een klant kan zich niet veroorloven om maandelijks een massage te nemen, dus geef je hem elke keer een stevige korting als hij langskomt.
  • Je hebt je prijs al vijf jaar niet verhoogd omdat je weet dat sommige van je cliënten het financieel moeilijk hebben.
  • Je geeft gratis massages aan mensen die er echt een nodig hebben.

Je hoeft je geen zorgen te maken over een, twee of zelfs alle drie van de bovenstaande dingen. Je bent niet gedoemd om te mislukken in je bedrijf. Sterker nog, gulle mensen zijn goed voor een bedrijf.

Het probleem ontstaat wanneer je voor jezelf werkt en niemand (zoals een bedrijf) je vrijgevigheid reguleert. Als je aan jezelf wordt overgelaten, zul je waarschijnlijk alles weggeven.

Een bedrijfskundige zal je vertellen dat je bij het bepalen van je prijs eerlijk moet zijn tegenover jezelf. Als je weet dat je niet goed bent in eerlijk zijn tegenover jezelf, committeer jezelf dan om jezelf ten minste tegen het geldende markttarief te prijzen, bij voorkeur een beetje hoger, en niet meer dan 5% lager dan het geldende markttarief.

Een prijs afstemmingsregel haalt de subjectiviteit uit de prijzen en in het geval van de gever, het onderwaarderen van diensten. Dat klinkt logisch, toch? Volg de regel, plaats je prijs op je website en alles is goed - totdat iemand het in de war, brengt door te vragen of je korting geeft aan senioren of mensen die jouw prijs niet kunnen betalen.

Op de vraag over korting is het antwoord dat het proactief moet zijn. Beslis of je specifieke kortingen voor specifieke groepen wilt aanbieden voordat klanten je de vraag stellen. Zorg ervoor dat je je beslissingen schriftelijk vastlegt: welke kortingen je eventueel aanbiedt. Publiceer deze kortingen op je website en in je praktijkruimte. Als je iets hebt om naar te verwijzen, is het makkelijker om je aan je prijsregels te houden.


Trouwens, als je gratis massage daadwerkelijk een marketingstrategie is waarbij je gratis klanten omzet in betalende klanten, dan geef je je massage niet weg, zolang je een plan volgt.

Laten we nu je tijd beschermen.

massage geven en jezelf beschermen

Bescherm je tijd in de praktijkruimte

Het gebeurt altijd weer. Een klant vraagt: "Kun je mijn schouder nog even nakijken?" en er zijn nog maar twee minuten over in de massagesessie. Een gever besteedt nog eens 10 minuten extra aan de klant van de schouder, gratis.

Een manier waarop gevers hun tijd binnen de massagepraktijk kunnen beschermen, is door cliënten die veel tijd opslokken strakker in te plannen. Met minder tijd om weg te geven, moet de gever beslissen welke cliënt ze teleurstelt: de tijdvreter of de volgende cliënt in de rij.

Het is belangrijk om eerlijk te zijn tegenover jezelf. Als je deze situatie in gedachten speelt en jezelf ziet kiezen om de tijdvreter tevreden te stellen, geef jezelf dan krediet voor het herkennen daarvan.

Als dat het geval is, probeer dan het volgende: Stuur je tijdvreter een bericht voor haar afspraak met een boodschap als deze: "Hallo! Ik kijk ernaar uit om je vandaag te zien. Ik wil je laten weten dat ik vandaag een strak schema heb en op tijd moet werken. Bedankt en een fijne dag gewenst."

De klant begrijpt misschien niet meteen dat dit de nieuwe regel is, maar nu heb je de basis gelegd om haar voor elke massage te zeggen: "Is er nog een ander gebied waar je aan wilt werken vandaag? Ik wil er zeker van zijn dat ik alles behandeld heb voordat we beginnen." Uiteindelijk zou de klant het bericht moeten begrijpen - en als ze dat niet doet, heb je je regel vaak genoeg gehandhaafd dat het moeilijk voor je zal zijn om terug te vallen.

Nu zullen we ingaan op het weggeven van tijd buiten de massagepraktijk.

Bescherm je tijd buiten de Massagepraktijk

Het is 10 uur 's avonds en een klant stuurt je een bericht: "Heb je morgenmiddag nog openingen?" Je stuurt hem een bericht terug en het kost je vijf minuten om een tijd met de klant af te spreken. Ondertussen heb je je gezinstijd verstoord en voel je je gefrustreerd dat cliënten je laat in de avond berichten sturen.

Om te voorkomen dat je je vrije tijd weggeeft aan het inplannen van afspraken, zou je twee of drie momenten van rust in je dagelijkse planning kunnen blokkeren om berichten te beantwoorden en afspraken in te plannen.

Dit is vooral gemakkelijk te doen met een online planner. Bovendien kan een online planner veel tekstberichten en telefoonplanning verminderen. Geef gewoon je cliënten de link naar je planner en plaats de link op je website en Facebook-pagina.

Voor vaste cliënten die gewend zijn je te sms'en of te bellen, leg je uit dat je nu afspraken maakt via je online planner. Als sommige cliënten niet kunnen wennen aan deze verandering, geef ze dan tijden op je dag waarop je wel tekstberichten en telefoontjes beantwoordt.

We hebben het gehad over het weggeven van tijd en geld. Nu moeten we het hebben over het weggeven van "jij"zelf.

Bescherm je Emotionele Zelf

Een vaste wekelijkse cliënt, klaagt altijd. Niets werkt ooit goed en iedereen is altijd tegen haar. Zij is geen slecht persoon; zij is gewoon negatief ingesteld. Je geeft haar tijdens elke massage je volledige aandacht, net zoals je doet bij al je andere cliënten, maar na de massage met haar voel je je altijd uitgeput.

Hoe kun je naar haar luisteren zonder al je mentale energie weg te geven?

De eerste wat je zou kunnen doen is het geven van het visitekaartje van een vertrouwde geestelijke gezondheidsprofessional die je aan de klant kunt geven. In de massagepraktijk kun je drie technieken toepassen, namelijk de sleeper, oplossing en positieve techniek - om de negatieve spiraal van de klant om te buigen.

De Sleeper Techniek

Wanneer de klant voor het eerst op de tafel ligt, laat deze praten en reageer zoals je normaal doet. Na een paar minuten verzacht je je toon en opmerkingen tot één of twee woorden, zoals "ja", "hm" en "oké". Uiteindelijk ga je naar stilte. de klant kan tenslotte niet klagen als hij slaapt.

De Oplossing Techniek

Wanneer de klant vraagt om zijn probleem op te lossen. Voorbeelden van vragen zijn: "Wow, wat ga je daaraan doen?" en "Je hebt al veel geprobeerd. Wat ga je nu doen?" Door de klant aan te moedigen zijn eigen oplossingen te vinden, onderbreek je de klant zijn negatieve spiraal en stuur je deze mentale focus in een andere richting.

De Positieve Techniek

Luister naar de positieve aspecten van de klant zijn verhalen en gesprekken. Voorbeelden van positieve reflecties zijn: "Het klinkt alsof je dat met gratie/zelfvertrouwen/zelfrespect hebt afgehandeld" en "Je hebt zo'n groot hart dat je om anderen geeft".

Door de positieve elementen in de negatieve verhalen te vinden, stuur je de klant weg van negatieve communicatie.

Jij kunt dit

Zoals je kunt zien, het beheren van je vrijgevigheid vergt enige inspanning - maar denk aan hoe het zou zijn als je meer tijd, geld en energie had. Laat dat gevoel de drijvende kracht zijn die je aanzet om regels op te stellen over prijsstelling, planning en emotioneel uitputtende cliënten.

Als je de regels lang genoeg volgt, worden ze gewoontes worden, die uiteindelijk je vrijgevigheid naar je terugleiden.

Welkom bij ons op de blogpagina, waar we gepassioneerd schrijven over Massagetafel Design, Relax Sensation en alles wat onze klanten boeit. Onze blogs zijn op maat gemaakt om u te informeren, inspireren en een dieper inzicht te geven in de wereld van ontspanning en design.Bij elke post streven we ernaar om een meeslepende kijk te bieden op de laatste trends, en we delen ook boeiende verhalen en ervaringen van onze gewaardeerde klanten. Jouw feedback is van onschatbare waarde voor ons - of het nu lof is voor wat we goed doen of constructieve kritiek die ons helpt groeien.Wij geloven in een interactieve dialoog met onze lezers en streven naar het leveren van inhoud die relevant is voor u. Dus voel je vrij om te reageren, jouw gedachten te delen en zelfs suggesties te doen voor toekomstige onderwerpen. Samen bouwen we aan een gemeenschap gewijd aan welzijn, comfort en design.Bedankt voor het lezen en we kijken uit naar uw betrokkenheid bij onze blogs!
Reactie plaatsen
<